Open top menu
četvrtak, 3. srpnja 2014.



**Sastojci

biskvit (veliki pleh pečnice)

40 g neslanih mljevenih pistacija
30 g blanširanih mljevenih badema
80 g brašna
4 veća jaja
70 g šećera
1/2 praška za pecivo
3 žlice limunovog soka

Crvena krema

 250 g mascarpone sira
1 dl jogurt
1.5 dl slatko vrhnje za šlag
200 g pasirane višnje/jagode/borovnice
50 g šećera  žličica burbon vanilije (ili 2x burbon vanilin šećer)
7 g mljevene želatine* + 4 žlice voćnog soka



Svijetla krema

 100 g mascarpone sir
1.5 dl jogurt
1.5 dl slatko vrhnje za šlag
20 g neslanih mljevenih pistacija
50 g amaretti keksa/keksa s aromom badema
2 žlice sok limuna (ili limete)
žličica limunove korice
5 g mljevene želatine+ 3 žlice vode

Dekoracija

 ( prijedlozi )

crveni preljev za torte  
ostatak biskvita od pistacija  bijela čokolada
 mljeveni bademi/pistacije  
Jagode/višnje/borovice



Priprema

BISKVITE sam ziheraški napravila večer prije i čuvala ih u plastičnoj foliji da se ne sasuše.
1
zagrijte pečnicu na 180° i pripremite najveći pleh sa pek papirom
2
prvo bjelanjke istucite u čvrst snijeg s par kapi limunova soka ili prstohvatom soli (koristila sam 1/4 žličice cream of tartar)
3
žumanjke tucite sa šećerom dok se potpuno ne povežu u kremastu smjesu
4
brašno sa praškom za pecivo, mljevenim pistacijama i bademima lagano istucite pjenjačom/ mutilicom (koristila mikser na najmanjoj brzini) u dubljoj zdjeli
5
miksajući dodajte suhu smjesu i limunov sok umućenim žumanjcima i miksajte dok se sve ne poveže.
6
na poslijetku, u tu smjesu lagano, ručno umiješajte tučene bjelanjke.
7
pecite oko 13 minuta (na programu ventilatorskog pečenja treba mu manje).
8
biskvit izvadite skupa sa papirom, prohladite pa ga prevrnite na radnu plohu. Iz njega izrežite dva jednaka diska velicine kalupa u kojem cete slagati tortu (najlakse je obruc poloziti na biskvit pa jako ostrim nozem/skalperom izrezati njegovu velicinu, ili direktno obrucem ako je dovoljno ostar na rubovima/ivicama. Izrezane diskove stavite na cistu podlogu a ostatke sacuvajte za dekoraciju (dio pojedite odmah s priručnim pekmezom ko ja :))
CRVENA KREMA- ukoliko koristite voce iz kompota, prije nego ga ispasirate dobro ga ocijedite od soka i sok sačuvajte
1
želatinu namočite sa voćnim sokom i ostavite da nabubri
2
sjedinite mascarpone sa šećerom, burbonom, jogurtom i propasiranim voćem
3
istucite vrhnje u šlag
4
otopite želatinu koja je nabubrila na tihoj vatri, miješajući, da ne provrije, primješajte joj 3-4 žlice kreme od mascarponea i miksajući dodajte ostatku, miksajte dok se sve lijepo ne poveže
5
na laganoj brzini umiksajte istučeni šlag u mascarpone kremu
SVIJETLU KREMU
pripremite od navedenih sastojaka na isti princip ko crvenu, s tim da sok limuna i koricu dodate odmah u smjesu jogurta i mascarponea a mljevene pistacije i kekse umiješate posljednje, nakon istučenog šlaga u gotovu kremu. Ukoliko nemate amaretti ili slicne kekse od badema, obavezno dodajte žličicu tekuće arome, npr. dr. Oetker aromu Badem/Mandelj
SLAGANJE TORTE
1
obadva diska od biskvita lagano navlažite sokom od voca ili pekmezom (da se krema bolje slijepi), stavite prvi na pladanj za posluzivanje/stalak pa oko njega stegnite obruč kalupa. Kreme mozete slagati u vise slojeva. Bitno je da, kada stavljate kremu na kremu svaki sloj prethodno ohladite 4-5 minuta u hladnjaku da se ne bi pomiješale boje. Ja sam između dva biskvita stavila veći dio crvene kreme, pa nakon drugog biskvita ostatak, pa preko njega bijeli dio. Mogla sam to puno ljepse obaviti… (više u “posluzivanju”)
DEKORACIJA
od ostataka biskvita sam izrezala oblike koje vidite, premazala ih s donje strane pekmezom i zalijepila na zadnji sloj kreme. skuhala sam crveni preljev za torte (trecina vrecice 10g mi je bila dovoljna za decilitar soka) i popunila praznine među biskvitima. na poleđini vrecice preljeva pise kako se priprema.
Dodatno sam povrsinu posula bijelom ribanom cokoladom i dio torte oblozila obrucem od iste.
Slaba sam na to bijelo cudo, koliko god slušala o tome da to NIJE čokolada. Kad si nešto utuvim, ne možeš mi to nikako izbacit iz glave (isto se odnosi na ljude :)
Posluživanje
Koristila sam kalup promjera 20 cm, ali i biskvita i kreme ima dovoljno za kalup od 24 cm. Biskvita i tada ostane za dekoraciju i za usputno grickanje.
Što se svijetle kreme tiče- vođena idejom da taj sloj bude posljednji na torti, nisam uzela u obzir mogucnost da mi kalup nece biti dovoljno velik za tu kolicinu obje jer nemam puno iskustva s kalupima manjim od 26 cm. Dakle, crvenu sam svu iskoristila a bijele kreme mi je ostalo, a ta mi je osobno finija (vooolim kiselkasto).
Nju sam stavila u 2 desertne zdjelice obložene prozirnom folijom, poslozila kekse na vrh i sutradan ujutro ih preokrenula na tanjurić i ukrasila cokoladom, bijelom naravno.
Nije šteta, preeeefino je!



Coolinarika.com
Floating Vertical Bar With Share Buttons widget by techiterian