Open top menu
srijeda, 22. listopada 2014.


Ako ne volite ili se ne usuđujete ili Vas prosto mrzi da razvlačite klasične kore za pitu i burek, a pritom želite domaću pitu - napravite "katmer kore"! Eh, odakle da krenem... :) Katmer kore nikako nisu karakteristične za kraj u kom sam odrasla i ni jedna od moje dve babe ih nije pravila. Verovatno nikada nisu ni čule za njih. Nisam ni ja - do nedavno. A sve je počelo kad sam isprobala recept za Mantije i ostala, takoreći, zatečena lepotom i neobičnošću testa. Razlistano, meko i hrskavo u isto vreme, sipka se i prosto topi u ustima. E, onda sam počela da razmišljam kako bi stvarno bila gre'ota ne iskoristiti takvo testo i za neke druge vrste pita, pa sam počela da istražujem po netu na tu temu i - ustanovila kako takve pite, zapravo, već postoje i to poodavno... U pitanju su, naravno, pite od "katmer kora". Iz većine pročitanih tekstova saznadoh da su ovakve kore i pite karakteristične za područje Južne Srbije, takođe i Makedonije. Malo mi je čudno što se ni u jednoj kombinaciji ne spominje Turska, budući da je "katmer" turska reč i znači - karanfil. Ali opet, bilo bi u najmanju ruku neobično ovu pitu smatrati turskom, budući da se kore premazuju svinjskom mašću. Eto tako je ova pita, na neki način, puna protivurečnosti :) Možda bi kore mogle da se premazuju i uljem, ali to niko ne spominje, a i ja sama nisam sigurna da li bi se tako listale i sipkale u tom slučaju. Za početak, odlučila sam se za, rekla bih, najjednostavniju varijantu - da napravim dve ovakve kore i između pospem malo sira. I, zapravo, ništa drugo ni ne treba :) Sastojci su stvarno minimalistički, a pita je stvorena da se zavoli na prvi zalogaj... :)

Sastojci:

400ml mlake vode
1 jaje
2 kašikice soli
cca 700g mekog brašna
150-200g masnijeg i aromatičnijeg sira (kod mene to bude, bez izuzetka - sjenički :))
mast



Postupak:



  1. Pomešti brašno sa solju, dodati jaje, pa dodajući postepeno vodu umesiti glatko, elastično testo. Istresti ga na nabrašnavljenu radnu površinu, podeliti na dva jednaka dela i od svakog oblikovati okruglu jufkicu.
  2. U šerpici ugrejati mast, da se potpuno raskravi i prilično zagreje, ali da ne bude baš "cvrčeći" vrela. Uzeti jednu jufku, na blago nabrašnavljenoj površini je pomoću oklagije rastanjiti na debljinu od oko 1.5cm.
  3. Na sredinu rastanjene jufke staviti, naopako okrenutu, činijicu ili tanjirić. Oko činijice, testo "zrakasto" iseći na 12-15 delova, tako da u sredini ostane krug.
  4. Ugrejanom mašću premazati središnji krug, pa jedan "zrak" blago razvući rukom, preklopiti ga ka sredini, da "legne" na krug, a onda ga dodatno razvući, da dobije oblik i veličinu donjeg kruga. Ovu razvučenu "koricu" opet premazati mašću, pa razvući, preklopiti, još malo razvući i premazati i sledeći "zrak". Ovako raditi sve dok svi isečeni delovi testa ne budu preklopljeni ka unutra. Poslednji preklopljeni komad testa se ne premazuje. Razvlačenje ovih "zrakastih" delova testa je neverovatno zanimljivo i izuzetno jednostavno. I sve vrlo brzo bude gotovo :)
  5. Ja sam ovako pripremljenu koru (iako to nigde nije napomenuto), stavila na tanjir, pa u frižider, da odstoji dok pripremam drugu koru. Namera mi je bila da se kora malo ohladi, kako bi se stegla mast kojom sam je premazivala, da ne bi počela da "šljiska" na sve strane kad koru budem razvijala oklagijom :))
  6. Sa drugom jufkom postupiti identično, da se dobije još jedna katmer kora. Kad ste napravili drugu koru, stavite i nju u frižider da se kratko prohladi. Prvu koru izvadite iz frižidera i prebacite je na blago nabrašnavljenu radnu površinu, tako što ćete je okrenuti naopako, dakle da sloj koji je bio do tanjira, bude gornji.
  7. Obe kore ćete dalje rastanjiti kako se traži u receptu - u krug, na veličinu pleha u kom ćete peći pitu ili u pravougaonik - ako treba da se zarolaju.
  8. Kao primer, ja sam ovog puta napravila jednostavnu, okruglu pitu od dve kore i sira. U poslednjem trenutku sam odlučila da pitu pre pečenja izrežem na kvadrate, plašeći se da će, budući sipkava i hrskava, pucati ako je budem sekla ispečenu. Pokazalo se da je to bila dobra odluka :)
  9. Dakle... Okruglu tepsiju br.32 podmazati, zatim jednu koru, na nabrašnavljenoj podlozi pomoću oklagije, rastanjiti na veličinu tepsije i odmah je prebaciti u tepsiju. Kora će biti divna i puna vazduha. Posuti izmrvljeni sir. Zreli, masniji sirevi umeju da budu baš slani, vodite računa da ne stavite previše.
  10. Rastanjiti i drugu koru na isti način kao prvu, pa je staviti odozgo, preko sira. Oštrim nožem ili točkićem iseći pitu na kvadrate, pa je pomoću četkice premazati raskravljenom mašću.
  11. Peći 30-35min. u rerni prethodno zagrejanoj na 220°C, da lepo porumeni.
  12. Pečenu pitu pokriti aluminijumskom folijom i još jednom kuhinjskom krpom preko toga, pa ostaviti da se prohladi. Služiti toplu uz hladan jogurt ili po želji...
     



     Izvor: imehrane.blogspot.com
Floating Vertical Bar With Share Buttons widget by techiterian